Nederlandse medewerkers beoordelen de stelling ‘Ik zet me in om mijzelf voortdurend te verbeteren’ met het rapportcijfer 7,9. Ook Zweden en Denemarken behalen deze score. Opvallend genoeg beoordelen Duitse medewerkers deze stelling het laagste, met een 6,9 zelfs heel een punt lager.
Volgens Danielle van Alewijn, general manager van Effectory International, willen vooral ouderen zich verbeteren: ‘En dat zit hem niet in de motivatie, maar in de verwachting. Jongeren hebben daar een veel hoger verwachtingspatroon in, en zijn dan ook eerder teleurgesteld. Ouderen hebben een lager verwachtingspatroon, en halen die ook. Qua motivatie zie je dat jongeren wel hoger scoren dan ouderen.’
Zie het gehele artikel: http://www.penoactueel.nl/management/werknemers-willen-zich-verbeteren-8184.html
Mijn mening:
Ik ben eigenlijk wel een beetje trots op het feit dat Nederland het hoogst scoort op de stelling ‘Ik zet me in om mijzelf voortdurend te verbeteren’ met het rapportcijfer 7,9 en ‘Ik doe graag iets extra om bij te dragen aan het succes van mijn organisatie'. Dit geeft toch aan dat wij als Nederland een efficiënt en betrokken HR beleid voeren binnen onze organisaties. Men wist al langer dat wanneer je medewerkers goed stimuleert en behandeld je er veel voor terug kunt krijgen maar deze cijfers duiden dit toch echt aan.
Ik stel me zelf toch een aantal vraagtekens betreft dit thema. Zullen de laag opgeleiden de zelfde beoordeling geven als de hoger opgeleiden? Ten slotte is het verschil tussen hogeropgeleide en de top kleiner geworden maar is dit ook merkbaar tussen het hoogste en het laagste niveau?
Behalve het feit dat we trots mogen zijn op deze resultaten zullen de anderen landen dit niet snel gaan overnemen. Als je naar de efficiency gaat kijken scoren wij als bijna de slechtste. Om ons HR beleid te kunnen verkopen aan anderen landen moeten we toch wel heel duidelijk uitleggen dat de efficiency geen verband houdt met ons HR beleid.
Maar vooralsnog is het voor ons een compliment, zeker wanneer we de efficiency drastisch kunnen opvoeren.
Volgens Danielle van Alewijn, general manager van Effectory International, willen vooral ouderen zich verbeteren: ‘En dat zit hem niet in de motivatie, maar in de verwachting. Jongeren hebben daar een veel hoger verwachtingspatroon in, en zijn dan ook eerder teleurgesteld. Ouderen hebben een lager verwachtingspatroon, en halen die ook. Qua motivatie zie je dat jongeren wel hoger scoren dan ouderen.’
Zie het gehele artikel: http://www.penoactueel.nl/management/werknemers-willen-zich-verbeteren-8184.html
Mijn mening:
Ik ben eigenlijk wel een beetje trots op het feit dat Nederland het hoogst scoort op de stelling ‘Ik zet me in om mijzelf voortdurend te verbeteren’ met het rapportcijfer 7,9 en ‘Ik doe graag iets extra om bij te dragen aan het succes van mijn organisatie'. Dit geeft toch aan dat wij als Nederland een efficiënt en betrokken HR beleid voeren binnen onze organisaties. Men wist al langer dat wanneer je medewerkers goed stimuleert en behandeld je er veel voor terug kunt krijgen maar deze cijfers duiden dit toch echt aan.
Ik stel me zelf toch een aantal vraagtekens betreft dit thema. Zullen de laag opgeleiden de zelfde beoordeling geven als de hoger opgeleiden? Ten slotte is het verschil tussen hogeropgeleide en de top kleiner geworden maar is dit ook merkbaar tussen het hoogste en het laagste niveau?
Behalve het feit dat we trots mogen zijn op deze resultaten zullen de anderen landen dit niet snel gaan overnemen. Als je naar de efficiency gaat kijken scoren wij als bijna de slechtste. Om ons HR beleid te kunnen verkopen aan anderen landen moeten we toch wel heel duidelijk uitleggen dat de efficiency geen verband houdt met ons HR beleid.
Maar vooralsnog is het voor ons een compliment, zeker wanneer we de efficiency drastisch kunnen opvoeren.
Ik vind het leuk om te lezen dat de Nerlandse werknemer zich wil verbeteren. Ik ben het wel eens met het punt dat Elco aan haalt. Ik denk dat het voornamelijk om de hoger opgeleiden gaat.
BeantwoordenVerwijderenAls wij in staat zijn de efficiency aan te pakken en daar goed op te scoren zullen wij toonaangevend worden in het buitenland. Dit zal positief zijn voor de Nederlandse economie. Landen die met ons willen samenwerken en noem het maar op.